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Título: A COMPARATIVE INTERNATIONAL ANALYSIS OF THE IMPACT OF ACCOUNTING STANDARDS ON FUNDAMENTAL ACCOUNTING VARIABLES: THE USA VERSUS LATIN AMERICA
A Comparative International Analysis of the Impact of Accounting Standards on Fundamental Accounting Variables: the USA versus Latin America
A COMPARATIVE INTERNATIONAL ANALYSIS OF THE IMPACT OF ACCOUNTING STANDARDS ON FUNDAMENTAL ACCOUNTING VARIABLES: THE USA VERSUS LATIN AMERICA
A COMPARATIVE INTERNATIONAL ANALYSIS OF THE IMPACT OF ACCOUNTING STANDARDS ON FUNDAMENTAL ACCOUNTING VARIABLES: THE USA VERSUS LATIN AMERICA
Autores: 


Palabras clave: developing countries; comparability; US GAAP reconciliation; Form 20-F
POBREZA; EDUCACIÓN; CRECIMIENTO ECONÓMICO; MODELOS ESTRUCTURALES; MODELOS LOGIT DE ELECCIÓN MÚLTIPLE

Fecha de publicación: 13-Sep-2011
Editorial: Instituto de Investigaciones Económicas
Descripción: This article examines the comparability between Latin American Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) and US by studying 314 of the 20-F Forms reported by Latin American companies listed on the New York Stock Exchange during the period 1997-2001. The influence of US accounting in Latin America is evident in several areas. Nevertheless, the Latin American accounting model addresses special issues, such as inflation accounting, in a manner different from that of the US The purpose of this research is to identify the impact of the international accounting differences on the fundamental accounting variables and to assess the frequency and materiality of these differences in four Latin American countries, namely Argentine, Brazil, Chile and Mexico. The results indicate that the gap between Latin American GAAP and US GAAP has not narrowed during the period.
Al emplear un modelo Logit de elección múltiple ordenado y modelos de ecuaciones estructurales, se encuentra una clara relación entre educación y pobreza; los estructurales revelan la retroalimentación entre ambas variables. Producto de esta última observación, se plantea que aunque la inversión en capital humano mediante la educación es un factor clave para mejorar el ingreso de las personas, ésta por sí sola no es suficiente para alterar el cambio de condición de pobre a no pobre, pues dado que se requiere un ambiente macroeconómico favorable en el cual individuos pobres educados en el mercado de trabajo incrementen su flujo de ingresos.
Dans cet article, il est procédé à l'analyse de la comparabilité existante entre les règles comptables généralement admises en Amérique latine et celles qui le sont aux États- Unis (US GAAP), à partir de l'étude de 314 rapports 20-F émis par des entreprises latino-américaines cotées à la bourse de New York durant la période 1997-2001. L'influence des règles comptables des États-Unis en Amérique latine est évidente. Néanmoins, le système comptable latino-américain a des particularités propres, telles que l'inflation, qui le différencie du modèle états-unien. L'objectif de cette recherche est d'analyser l'impact des différences comptables entre nations sur les variables comptables fondamentales, et d'évaluer la fréquence et la matérialité de ces différences pour quatre pays latino-américains: l'Argentine, le Brésil, le Chili et le Mexique. les résultats montrent que les différences entre les règles comptables latino-américaines et états-uniennes n'ont pas été réduites durant la période étudiée.
Neste artigo se analisa a comparabilidade existente entre os princípios contábeis geralmente aceitos Latino-americanos e os Americanos (US GAAP), através do estudo de 314 Relatórios 20-F emitidos por empresas latino-americanas cotizadas na Bolsa de Nova York durante o período 1997-2001. A influência dos princípios contábeis americanos na América Latina é evidente. Não obstante, o sistema contábil Latinoamericano possui algumas particularidades, tais como a inflação, que o diferencia do modelo americano. O objetivo desta investigação é analisar o impacto das diferenças contábeis internacionais nas variáveis contábeis fundamentais, e valorizar a freqüência e materialidade destas diferenças em quatro países Latino-americanos: Argentina, Brasil, Chile y México. Os resultados mostram que as diferenças entre os princípios contábeis latino-americanos e americanos não se reduziram durante o período de estudo.
Other Identifiers: http://revistas.unam.mx/index.php/pde/article/view/7667
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