Por favor utiliza este link para citar o compartir este documento: http://repositoriodigital.academica.mx/jspui/handle/987654321/140536
Título: Aproximaciones a la enseñanza de lo urbano en la arquitectura
Aproximaciones a la enseñanza de lo urbano en la arquitectura
Autores: 
Palabras clave: Education; Teaching; Urban; Architecture; International Organisms
Educación; Enseñanza; Urbano; Arquitectura; Organismos internacionales
Fecha de publicación: 15-Nov-2012
Editorial: Facultad de Estudios Superiores Acatlán
Descripción: The purpose of this work is to approximate to and disseminate, as clearly as possible, the visions of two international organisms of how to teach urban topics in the major of Architecture. This responds to the relevance of these organisms in education as well as their outstanding perspectives of teaching urban topics, which is something really important and necessary for the world nowadays. The purpose is not an interpretation analysis or a confrontation of the two points of view, but merely an approximation to them and a demonstration of the original ideas. These organisms are: a) the International Union of Architects (UIA in Spanish) through their documents: Letter of the International Union of Architects and the UNESCO for Architectonic Education, 1996, The International Union of Architects and the Formation of Architects: Reflections and Recommendations, 2000, Guides for the Teaching of the Built Environment, and b) the European Union with their Tuning Europe Project, and later in coordination with several Latin American countries, the Latin America Tuning Project, through the document and final report Reflections and Perspectives of Higher Education in Latin America 2004-2007.
Este trabajo tiene como objetivo aproximarse y divulgar las visiones de dos organismos internacionales sobre cómo debe enseñarse el tema de lo urbano en la carrera de arquitectura, por la relevancia de estas organizaciones en la educación y lo destacado de sus perspectivas sobre la enseñanza del tema urbano, tan necesario e importante para el mundo de hoy. No hay una interpretación ni se confrontan ambos puntos de vista, solo un acercarmiento para mostrar sus ideas. Estos organismos son la Unión Internacional de Arquitectos (UIA), a través de sus documentos Carta de la Unión Internacional de Arquitectos y la UNESCO para la educación arquitectónica, 1996, La Unión Internacional de Arquitectos y la formación de arquitectos. Reflexiones y recomendaciones, 2000, Guías para la enseñanza del entorno construido; y la Unión Europea con su Proyecto Tuning Europa —después en coordinación con diversos países latinoamericanos Proyecto Tuning América Latina—, a través del documento e informe final Reflexiones y perspectivas de la educación superior en América-Latina 2004-2007.
Other Identifiers: http://revistas.unam.mx/index.php/multidisciplina/article/view/27723
Aparece en las Colecciones:Multidisciplina

Archivos de este documento:
No hay archivos asociados a este documento.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.