Por favor utiliza este link para citar o compartir este documento: http://repositoriodigital.academica.mx/jspui/handle/10609/8918
Título: Mediaccions
Palabras clave: cultura digital
cultura digital
digital culture
metodologies qualitatives
metodologías cualitativas
qualitative methodologies
teoria de pràctiques
teoría de prácticas
theory of practice
content creation
creació de continguts
creación de contenidos
experiència d'usuari
experiencia de usuario
user experience
materialisation
materialitat
materialidad
digital technologies
tecnologies digitals
tecnologías digiales
Fecha de publicación: 29-Mar-2012
Editorial: Universitat Oberta de Catalunya
Descripción: Peer reviewed
L'extensió de les tecnologies de la informació i de la comunicació i la popularització d'eines i plataformes de producció i difusió audiovisuals ha afavorit que en els darrers anys s'hagi produït una autèntica explosió de creacions realitzades al marge dels circuits institucionals i industrials de la cultura.
La extensión de las tecnologías de la información y de la comunicación y la popularización de herramientas y plataformas de producción y difusión audiovisuales ha favorecido que en los últimos años se haya producido una auténtica explosión de creaciones realizadas al margen de los circuitos institucionales e industriales de la cultura.
This article describes the activities of the Mediaccions research group, which studies digital culture and changes in cultural practices as mediated by technology, focusing, in particular, on the internet and the new media. The study of digital culture covers a wide range of agents, practices and material and narrative devices linked to contemporary cultural production, all of which we examine from an empirical, qualitative and interdisciplinary perspective. Our current research includes analysis of emerging creative practices in which individuals participate in content creation; this covers anything from video and photography production to collaborative cinema and co-creation by users, artists and the culture industry. In terms of the culture circuit, we examine not only tensions in the fields of production, distribution, regulation and consumption, but also in identities, subjectivities and forms of sociability that arise in the relationship between users and the information and communication technologies. We explore embodiment and gender issues in digital interactions, the subjective experience of social agents in technological design and the generation of collective identities using technology, as happens with bloggers and activists who use the web as a tool for social change.
Other Identifiers: Ardèvol (coord.), Elisenda (2011). "Mediaccions". Digithum. The humanities in the digital age, 2011, Vol. 0, num 13
1575-2275
http://hdl.handle.net/10609/8918
Aparece en las Colecciones:Digithum

Archivos de este documento:
No hay archivos asociados a este documento.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.